close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הנדסת מכונות

מערכת שורשיג סיוון, תשפב12/06/2022

לא משנה איפה תרצו ללמוד הנדסת מכונות- שוקיסט תמיד יעזור לכם...

תגיות:
צילום: freepik
אם תמיד אהבתם להבין איך דברים עובדים, אם תמיד אהבתם לפרק דברים ואם הייתם ילדים סקרנים – ייתכן מאוד שתואר בהנדסת מכונות הוא בדיוק מה שאתם מחפשים לעתיד שלכם. לבוגרי תואר הנדסת מכונות שכר של 11,000 ש"ח בחודש במקרים מסוימים כבר מהחודש הראשון שלהם.

לימודי הנדסת מכונות יכולים להיות מאתגרים, אבל אין ספק שאם אתם באמת אוהבים הנדסה – הם גם יהיו מספקים מאוד. בוגרי תואר בהנדסת מכונות נרשמים בפנקס המהנדסים של מדינת ישראל, ומשתלבים מיד בשוק העבודה. יש ביקוש גבוה למהנדסים בכלל, ומהנדסי מכונות
צילום: freepik
איכותיים בפרט.

אבל איך בוחרים איפה ללמוד הנדסת מכונות? וכמה זמן נמשכים לימודי הנדסת מכונות? את התשובות לשאלות הללו, יחד עם עוד מידע רב תוכלו למצוא ממש בטקסט שאתם קוראים עכשיו.

מה לומדים במסגרת תואר בהנדסת מכונות
תואר בהנדסת מכונות הוא תואר ריאלי מאוד. אם אין לכם ראש ריאלי – אל תתפתו מהשכר הגבוה. התנאים הקשים בלימודים ובעבודה יגרמו לכם לפרוש מהמקצוע, אתם רק תפסידו כסף ותחוו עוגמת נפש. לימודים במסגרת תואר בהנדסת מכונות מכסים מגוון רחב של תחומי ידע הנדסיים ומתמטיים. כך למשל, כחלק מתואר בהנדסת מכונות תמצאו את עצמכם לומדים מכניקה חישובית, פיזיקה ועוד.

בוגרי תואר ראשון בהנדסת מכונות יכולים להשתלב בתחומים רבים של התעשייה. באופן מעגלי, הם גם באים עם ידע רב בתחומים רבים המשיקים להנדסת מכונות כמו ביו – מכניקה והנדסה ימית למשל. כפי שניתן לראות, לימודי הנדסת מכונות הם לימודים שדורשים הרבה מהסטודנט. שוק העבודה יודע להעריך את רמת ההשכלה והמקצועיות הנדרשות – ומשלם למהנדסי מכונות בהתאם.

כמה זמן לומדים הנדסת מכונות וכמה זה עולה
האורך של לימודי הנדסת מכונות משתנה ממספר גורמים. גורם אחד לשינוי באורך של לימודי הנדסת מכונות הוא קביעת תוכנית הלימודים, שמשתנה בין המוסדות האקדמיים השונים. גורם אחר לשוני בין משך זמן הלימודים לתואר ראשון בהנדסת מכונות הוא פריסה אישית של הסטודנט בהתאם לצרכים האישיים שלו. ככלל, ניתן לומר שתואר ראשון בהנדסת מכונות נמשך ארבע שנים.
גם העלות של לימודי הנדסת מכונות משתנה בהתאם לגורמים שונים. באופן כללי, כל מוסד שמציע שכר לימוד אוניברסיטאי לתואר ראשון בהנדסת מכונות ייקח בערך 10,500 ש"ח בשנה. מוסדות שלא גובים שכר לימוד אוניברסיטאי יוצרים טווח רחב יותר של תעריפי שכר לימוד. במוסדות כאלה שכר הלימוד ינוע בין 12,000 ש"ח בשנה לבין 20,000 בשנה.

מה הם תנאי הקבלה ללימודי הנדסת מכונות
כדי להתקבל ללימודי הנדסת מכונות במוסד אקדמי בישראל, אתם צריכים לעמוד בדרישות סף סבירות יחסית. יחד עם זאת, דרישות הסף משתנות בין המוסדות האקדמיים השונים, ולכן גם אם אתם לא מתקבלים במוסד אחד – שווה לבדוק אם אתם כן מתקבלים במוסד אחר. אנחנו מזמינים אתכם להשתמש באתר שלנו – שוקיסט – כדי לראות באילו מוסדות אתם עומדים בתנאי הקבלה.

למשל כדי ללמוד הנדסת מכונות בן גוריון, עליכם להציג ציון של 550 לפחות במבחן הפסיכומטרי, בלי שום התייחסות לבגרות. לעומת זאת, אם תרצו ללמוד הנדסת מכונות בטכניון תצטרכו להציג ציון סכם של 86. ציון סכם הוא חישוב מיוחד של הטכניון שמשקלל בצורה מסוימת את הבגרות עם הפסיכומטרי.

מה זה פנקס המהנדסים
מי שמסיים בהצלחה לימודי הנדסת מכונות במוסד אקדמי בישראל, צריך להרשם בפנקס המהנדסים של משרד העבודה כדי לעסוק במקצוע ההנדסה. כמובן שלא מדובר בפנקס פיזי, אלא ברשימה של כל המהנדסים בעלי ההיתר לעבודה כמהנדסים בישראל.

בפנקס המהנדסים תוכלו למצוא מגוון של מהנדסים במקביל למהנדסי תוכנה. אותו הדבר, למשל, חל גם על מי שלומד הנדסת בניין או הנדסה אזרחית. נוהל דומה קיים גם במקצועות שאינם הנדסה. עובדים סוציאליים, לדוגמא, חייבים להירשם בפנקס העובדים הסוציאליים לפני שהם מתחילים לעבוד בתחום העבודה הסוציאלית.

המטרה של פנקס המהנדסים הוא ליצור הבחנה ברורה בין מי שמחזיק בידע המקצועי הנדרש ועבר את המסלול האקדמי הראוי, לבין מי שעבר מסלול קצר יותר ופחות מפורט כמו הנדסאים או טכנאים. המאגר מאפשר גם למדינה לפקח על מספר המהנדסים במדינה, וגם למהנדסים "לשווק" את עצמם.

לימודי הנדסת מכונות מתחילים ב-'שוקיסט'
חושבים על לימודי הנדסת מכונות אבל לא יודעים איפה? תנו לנו, מנהלי אתר 'שוקיסט', לעזור לכם. יצרנו את הפלטפורמה שלנו כדי להנגיש את המידע הכי עדכני על כמה שיותר מסלולים בכמה שיותר מוסדות לימוד אקדמיים עבור כמה שיותר סטודנטים וסטודנטיות פונטציאליים. את המידע אנחנו מקבלים ישירות ממוסדות הלימוד, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במידע אמין ועדכני.

סיכום
זה לא משנה אם אתם חושבים ללמוד הנדסת מכונות בטכניון, הנדסת מכונות במכללת עזריאלי בירושלים או הנדסת מכונות בבן גוריון – 'שוקיסט' יכול לעזור לכם תמיד. עבור מי שרוצה ללמוד הנדסת מכונות תנאי קבלה יכולים להוות עניין מטריד, ואנחנו ב-'שוקיסט' רוצים לעזור לכם לפתור אותו. אם תבחרו ללמוד הנדסת מכונות שכר גבוה הוא דבר שיהיה קל להבטיח שתגיעו אליו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה